Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα πήρε την πρωτοβουλία να δημιουργήσει έναν Οδηγό που θα βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να ενημερωθούν, να εξελιχθούν, να εξάγουν και να αναπτυχθούν περαιτέρω.
Ο Οδηγός περιλαμβάνει μεταξύ άλλων πληροφορίες για το πώς θα ξεκινήσετε εξαγωγική δράση, ποιοι φορείς μπορούν να σας υποστηρίξουν, για την διεθνοποίηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και για τους μηχανισμούς χρηματοδότησης.
Στα πλαίσια του ανταγωνισμού της εξωστρέφειας, είναι αναγκαίο ή σκόπιμο για κάθε επιχειρηματία να απευθυνθεί και σε αγορές εκτός της χώρας του, για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που παράγει, να αξιοποιήσει διάφορες οικονομικές ενισχύσεις και άλλης μορφής διευκολύνσεις που χορηγούνται από εκτός συνόρων οργανισμούς, ή από άλλες χώρες, να ανταλλάξει εμπειρίες και γνώσεις, και να διευρύνει τον επαγγελματικό του ορίζοντα.
Ένας άλλος λόγος που επιβάλλει την ενίσχυση της εξωστρέφειας και της διεθνοποίησης, είναι η ανάγκη απάντησης στην κρίση, όπως αυτή βιώνεται στην Ελλάδα, και η οποία (μεταξύ πολλών άλλων συνεπειών) έφερε μείωση και στον αριθμό των ΜΜΕ. Προϋπόθεση, βέβαια, για μία τέτοια δράση είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων.
Για το σκοπό αυτό, η Επιτροπή, μεταξύ άλλων, δημιουργεί ευρωπαϊκά κέντρα πληροφόρησης επιχειρήσεων σε διεθνές επίπεδο, ξεκινώντας από την Κίνα και την Ινδία, και υποστηρίζει το άνοιγμα των δημόσιων και ιδιωτικών αγορών των τρίτων χωρών.
Τώρα, από το πιο απομακρυσμένο σημείο της Ελλάδας, μπορείτε να τηλεφωνήσετε ή να επικοινωνήσετε ηλεκτρονικά με τα κέντρα αυτά, και να βοηθηθείτε, δωρεάν, για εμπορικές και άλλες συνεργασίες, χωρίς να χρειαστεί να κάνετε χρονοβόρα και πολυδάπανα ταξίδια.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκτιμά ότι η νέα αναπτυξιακή στρατηγική, η στρατηγική «Ευρώπη 2020», και η οικονομία της Ευρώπης βασίζονται σε πολύ μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη του δυναμικού των μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεων (ΜΜΕ). Στην Ε.Ε. υπάρχουν περίπου 23 εκατομμύρια ΜΜΕ που απασχολούν το 67% του εργατικού δυναμικού του ιδιωτικού τομέα.